top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraVeronika

Ovečka nebo opička?

Aktualizováno: 23. 9. 2021

Představte si, že jste přistáli na jiné planetě. Jste jediný svého druhu, vypadáte jinak, pohybujete se jinak a komunikujete jinak. Přesto je vaším úkolem zapadnout a přežít. Co uděláte? Já volím osvědčenou strategii opička. Ne ovečka, opička.


Mám tenhle pocit vlastně hrozně ráda. I z jinak otravného nakupování se stává dobrodružná výprava, z obyčejné procházky je úniková hra a každodenní žití se promění v bojovku.


Mám hlad, abych si mohla uvařit, musím jít nakoupit, abych mohla nakoupit, potřebuju peníze. Dánská koruna vs Česká koruna. Kolik procent jsem vlastně ochotná nechat bankám a směnárnám? Hledám kuře. Proč prostě nepoužívají obrázky? Anglicky je kuře chicken, španělsky pollo, německy Küken. Takže dánsky je to kalkun nebo kylling? Ber a pokračuj. Následuj dav a okoukávej, jak platí, jak skládají zboží do svých tašek, pozoruj, jak moc si s prodavačem povídají. Buď jako oni, ale ne jako ovečka, jsi opička.

Vrátit se domů? To je brnkačka, dokud vám v cestě nestojí centrum města s jednosměrkami, cyklopruhy, nepsanými pravidly a se spoustou uliček. Rovně na kole nesmím, ale je to můj směr, tak tedy pravá nebo levá? Drž se davu, který na stylových kolech odbočuje do leva. A znova doleva, což je zpět, odkud jsem přijela. Ovečka by následovala cyklisty i dál a nejspíš by udělala dobře. Ale opička šlape stejnou rychlostí, avšak odbočuje doprava. Už chytáte ten rozdíl opičky a ovečky?

Možná trochu přeháním, vždyť je to pořád Evropa, žádná exotika, žádný vzdálený východ ani západ. Všichni se perfektně domluví anglicky, nikdo se vám nesnaží házet klacky pod nohy, nikdo vám nechce ublížit. Vlastně si ani nikdo nevšimne, že jsem cizinec, dokud nevyvedu nějakou hloupost. A že už jich bylo.


Takže jako každá opička napodobuji chování ostatních a doufám, že prostě jednoho dne zapadnu a nebudu se cítit jako mimozemšťan. Dánové jsou prostě jiní - svým chování, myšlením, zvyky a tak. Líbí se mi to moc a těším se na další měsíce. Těším se, až plně zopičkuju jejich skandinávský život.


O dešti a kráse severu zase příště :)



50 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Kudy dál?

Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page