top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraVeronika

Zlaté ME - V hlavě

Závod je závod. Závodník by neměl myslet na nic jiného, než na přítomnost a to, jak moc musí bojovat. V orienťáku se říká, že je to jen já a mapa – žádní soupeři, žádní diváci, žádné rozptylování. Je to ale opravdu tak? Dokážu v závodě na nic jiného nemyslet a stoprocentně se soustředit? Nebo jsem žena a zvládám víc věcí najednou? Pojďte se mnou nahlédnout do mých myšlenek, které se mi při závodě honí hlavou – přečtěte si netradiční článek psaný metodou volného psaní.

 

Mixed relay – pojď po ní

Ano, já vím, že už mám být na startu, ale mám nervy v kýblu a ještě ty dvě minuty na válcích točit budu, protože tam nehodlám stát jako tvrdý Y. Fajn, jdu na to, jděte mi všichni z cesty a hlavně na mě nemluvte. První lajna, úplně vlevo. Do háje, tohle je fakt vážný, vždyť startuju s číslem jedna. A tu bahnitou kaluž dali přede mě jako naschvál, abych se v ní po startu vykoupala? Díky moc. Alberte, co když to fakt děsně zazdím? Proč bych to dělala? Já to přece zvládnu. Jasný, v pohodě, ať se klidně přijde na ten start podívat celý Polsko, já přece miluju diváky…

Start – kruci, já hrabu v bahně. Dobrý. Sakra, já vytrhla pedál. No to snad není ani možný. Klídek, však jedeš na čele s Marikou, nepanikaříme. Proč jedeme tak pomalu? Však je to závod, ne? No tak na vás kašlu a ujedu si, ať mi nikdo nepřekáží. Pravá, rovně a dolů, to je pro děti. Tady to nějak nesedí. Co teď? Jedu dolu. Hmm, to asi není dobře, ale jede za mnou Maja, tak snad dobrý. Jo, jedu blbě. Nevadí, chybu napravíme. Bože Veroniko, ty jsi fakt dement, vždyť jsi úplně na konci celého startovního pole. Copak nevíš, co se říká o prvních kontrolách? Vopravdu, tohle sis mohla odpustit. Tak odteď klid. Platí.

Paráda, teď musím předskákat všechny ty holky. Jedna, druhá, třetí, čtvrtá. To mi docela jde. Tahle cesta je ale vážně naprd. Samá louže. Ajé, fakt obří louže. Pardon dámy, já vím, že jedu jako prase, ale vážně se před vás chci dostat. Co je to tady za blázinec? Proč tu všichni bloudí? No já mám kontrolu támhle, klidně si tu stůjte, já to jen uvítám. Hurá, zkratka lesem. Kdyby tohle viděli kamarádi, jak si tu běhám s kolem po lese. Myslíte holky, že touhle cestou je to lepší? Já mám svou hlavu, tak jedu zleva, pá pá. Ha, kdo je u kontroly dřív? Velmi dobře Verunko, jen jeď. Tak to už bych mohla být docela na čele. Sakra co je to támhle za skupinu? Kde se tu ty holky zase vzaly? No nic, bojuj. Jak to, že jedu sama? Však mám všechny kontroly. Já se tu sama trochu bojím. Šlapej, ty pako.

Jé, Marika, tak to už jsem na tom asi fakt dobře. Co já se tu budu honit, hezky jí pusť před sebe a chvilku vydechni. To je kopec, už nemůžu. Dělej, ty bábovko, nenech jí ujet. Hele, Camila. Tak to jsme asi první tři. Pojď, dávej, vždyť jsi zvládla mnohem horší kopce. No nepotáhnu se za tebou ve sjezdu, prostě si tě tu objedu. Hop, skok, to mě baví. Ajaj, asi mi dochází. Jeden gel, nic. Druhý gel, lepší. Já jsem úplně mrtvá. To se ti zdá, přidej! Camila na dohled. Oujé, pojď po ní. Tyjo, ale ona je docela rychlá. Klid, máš diváckou a pak tři kontroly. Dýchej. Ořaž kontrolu a pojď ze sedla tady ten kopeček v zatáčce, trochu se tu před diváky ukaž, že makáš. Jééé, ty demente, vždyť máš jet o tu cestu níž. Teda vlastně... to bylo schválně pro diváky. Tak se na ně aspoň usměj, ať ví, že jsi taky jen člověk. To zase bude keců. První levá a pak to tam střihni lesem. Jej, tak tou další. Kde jsme nechaly Mariku? Nevadí, drž se Camily! No holka, to nebylo chytrý, ale už jsem ti zase o kus blíž, díky. Teď ten kopec na sběrku jeď na plný pecky, nemysli na bolest a dávej. Jsou to poslední metry. Dělééj. Cíl. Uf. Ty jsi vážně pako s tou jedničkou, ale dobroš, splněno. Teď je to na chlapcích.


Pozn.: Česká štafeta ve složení Veronika Kubínová - Vojtěch Ludvík - Kryštof Bogar vyhrála.


Sprint – závodíš, tak jeď!

Už je čas do koridoru, ale na tenhle vtip od Alberta si počkám. Trocha zmatku na startu mi za to stojí. Počkat, tady je příliš velký zmatek. Paní, takže támhleto je poslední minuta? Ježkovy oči, já vím, že je tohle startovní aréna. Proč sem dáváte lidi, co neumí anglicky? Která ta mapa je moje? Já vím, že vám je to celkem jedno, ale každá tahle vteřina je drahá. Verunko, nevyšiluj. To je hezký závod, jedem. Za plot a kolem budovy do lesa. To není budova, ale parkoviště, tak hlavně, že umím mapové symboly. První kontrola, chlaď to. Už ne, tady to zase rozbal. Aj, ty zatáčky docela kloužou. Gratuluju, krásně jsi tu odbočku přejela. Pumptrack? Sakra, vždyť já nemůžu šlapat. Klid a pumpuj. To je ono, baví mě to, je tohle vůbec závod? Tohle musím říct ségře. Slavné polské Kilimandžáro vezmu zprava kolem kopce. Kašlu na mapu, prostě baj voko. Sem, tudy, teď třeba takhle, ještě kus rovně, oooo strom, lidi. Kontrola? To už je ta moje? No jo, dobrá práce.

Dolu, levá, kontrola otočka, kolem kopce. Heeeej! Pro jistotu si zakřič, kdyby jel někdo proti. Výborně, zase jsi to přejela. Vem to zpátky, ať tu zbytečně nebloudíš. V pohodě Verunko, nikam nespěchej, klidně si ty klopenky projeď. Tady vůbec nejde o medaile. Mně ta rovina úplně nechutná. Cože? Tady je ještě cesta? Výborná práce mapaři, to je opravdu vidět. Ale tady je to paráda, krásný městský trailíky, to by se zase líbilo taťkovi. Závodíš, tak jeď! Plot? Ajaj, teď fakt nevím. Támhle je díra. Supr, pokračuj. Sakra, jsem zapikaná v plotě. Co je to za past? Do háje, jak z toho ven? Všude je kolem plot. Ááááá, panikááá. Ha, tudy ven. Achjo, to je zase ztráta, tak šlapej.

Píp, kontrola, píp další. No jde mi to. Který pako ty kontroly stavěl? Tušit, že tu kontrolu dají na vnějšek, volím jiný postup. A sem se mám s řídítkama jako vejít? To ten keř nemohli trochu zastřihnout? Kam to jedu? Jo tam. A tuhle kontrolu vezmu tudy, i když to vypadá jako blbost, určitě tím rychlým průjezdem získám vteřinky na dalším postupu. Pojď jeden těžší a zvedni se. Přidej, Nemapuj a jeď. Hraj si s tím, skoč si, mysli na ramínka. První levá. Jejda, tak ta další. Pardon pánové, ale já tu jedu pravděpodobně o lepší výsledek než vy, tak mi uhněte. Kvalitní postup Verunko. Proč jezdit po cestě, když můžeš projet tady to maliní. Poslední kontrola, tak dělej, můžeš zrychlit, vím to. Tak tenhle nájezd jsi nevymyslela. Zamkni vidli a finišuj. A honem!

V cíli. Bože já jsem tam dělala hlouposti, to mě mrzí, to nebude stačit.

Jakože cože? Já vyhrála o minutu a čtvrt? Tyjo, vždyť já se fakt nikde neztratila.


Pozn.: Závod jsem vyhrála hlavně v části, kde jsem jela by voko. Jízda na směr a mimo cesty je mou silnou stránkou.


Mass start – nic není ztracené

Spala bych. To je dneska vedro. Jsem úplně vařená. Ale těším se a jsem úplně v klidu. Mávám na Věrku a chci už mapu. Start. Verunko, jen je nech jet. Opisuj a čekej. Tvůj čas na útok přijde. Mapuje tady vůbec někdo? Já nemám tušení, kudy jedeme. Teď útok! Pěkně lesem, vůbec to nešetři. Výborně, jedeš si první. Aha, tak to mi asi nevyšlo, když tady už je půlka balíku přede mnou. Nevadí. Co to? Do háje, kdo to tady mapoval? To si ze mě dělají srandu? Kde to jsem? Díky, tak teď už jsem definitivně někde v kanále. Ty cesty tu stojí za prd. Všichni jedou tam, ale já chci jet tudy. Tadá, chytrá Verunka předjela menší skupinku. Cože? Jak se zase dostaly přede mě? To si ten mapař už ze mě dělá srandu, vždyť ta klasifikace vůbec nesedí. Já mu na to kašlu, jedu lesem. Tak to mi vyšlo, dobře já. Jsem úplně uvařená, nejsem schopná do kopce jet, natož zrychlit. Trpím. Chceš něco? Ptám se Švédky a následně Rakušáka, kteří měli defekt. A pak opět chybuju. Veroniko, neštvi mě! Přestaň tu řešit ostatní lidi a soustřeď se na svůj závod. Buď sobec. Skok a hop, pěkný sjezd. Ten závod mě tak štve, nebaví mě to. Ticho, nic není ztracené. Nejsi žádné máslo.

A je to tady, teď taktizuj. Jen ty, Francouzka a Ruska. Dáš je jak nic. Počkej si na útok. Číhej. Teď, nastup si! Ou jé. Ty jsi šikula. Teď ale nepolevuj. Když to bude dobrý les, vezmi to skrz. Hele, chlapi tudy jeli, tak šup hustníkem skrz. To teda není úplně průjezdné. Jauvajs. Jeden přelet řídítek neuškodí. Sakra, ty stromy jsou si blíž a blíž. Au, visím. Veroniko, klid. Nádech výdech. Přemýšlej, co děláš. Jsem venku a valím. Jsem úplně sama, nemám tušení, kde je zbytek. Tak tohle přes kopec nejdu. Supr Veru, klidně se ztrať i na sběrku, však tobě to dnes jde. Aspoň nemusím s nikým finišovat. Jsem úplně uvařená. Tak tohle byl fakt hrozný závod, nechte mě žít, chci ledovou sprchu. Co blbneš? Vždyť jsi sedmá, to je pořád slušný výsledek.


Pozn.: Vcíli jsem byla dvojnásob prošitá - fyzicky a na zadku jsem měla díru díky své "fikačce" lesem.


66 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Kudy dál?

Příspěvek: Blog2_Post
bottom of page